Sunday, October 19, 2008

Bukan Tugas Mudah

Pasukan Malaysia meneruskan kempen mereka di “Merdeka Tournament” dengan berhadapan pasukan Nepal di Stadium Petaling Jaya. Pertemuan ini menjanjikan persaingan yang mantap dimana kedua-dua pasukan mempunyai strategi yang mampu menggugat kemaraan lawan mereka.

Jurulatih pasukan Malaysia, B. Sathianathan walaubagaimanapun mengingatkan pasukan bawak didikan beliau untuk tidak leka dan sentiasa berjaga-jaga dengan pasukan Nepal yang mungkin akan menyebabkan pasukan Malaysia tewas.

Dengan persediaan yang rapi telah dilakukan, pasukan Malaysia akan berdepan dengan pasukan Nepal secara serius. Ini kerana, apa-apa boleh terjadi terutama disaat-saat yang tidak diduga-duga.

Apa yang dilakukan oleh Sathianathan adalah tindakan yang sangat wajar kerana kelalaian meneliti serta tidak serius dalam menghadapi lawan akan mengundang kekecewaan di akhir pelawanan. Cara yang terbaik adalah melakukan yang terbaik disamping mengekalkan kerjasama dan semangat cintakan negara dalam usaha pasukan negara ini mengharumkan dan memasyhurkan nama Malaysia di mata dunia dalam arena sukan ini.

No comments: